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Smania, N. et al “Improved Gait After Repetitive Locomotor Training in Children with Cerebral Palsy.” Am J Phys Med Rehabil 2011;90: p.137-149

In dieser randomisierten, kontrollieren Studie wurden 18 gehfähige Kinder mit diplegischer oder tetraplegischer Zerebralparese nach dem Zufallsprinzip einer Versuchsgruppe zugeordnet, die 30 Minuten lang ein repetitives Training des Bewegungsapparats mit einer angewandten Technologie (Gangtrainer GT I) plus 10 Minuten passive Gelenkmobilisierung und Dehnübungen bekamen, während die Kontrollgruppe 40 Minuten lang mit konventioneller Physiotherapie behandelt wurde (insgesamt 10 Behandlungssitzungen innerhalb eines Zeitraums von 2 Wochen). Die Versuchsgruppe zeigte 1 Monat nach Behandlung signifikante Verbesserungen bei dem 10-minütigen Gehtest, 6-minütigen Gehtest sowie der Kinematik der Hüftgelenke, Ganggeschwindigkeit und Schrittlänge. Hingegen wurden in der Kontrollgruppe keine signifikanten Veränderungen der Leistungsparameter beobachtet.

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Tomelleri, C. et al “Adaptive Locomotor Training on an End-Effector Gait Robot. Evaluation of the Ground Reaction Forces in Different Training Conditions.” IEEE International Conference on Rehabilitation Robotics (ICORR), 2011. (2)

This study analyzed the force interaction between the foot and the ground during real floor walking on a treadmill, floor walking on the G-EO system and end-effector robotic gait trainer during passive and adaptive modes among 8 healthy volunteers. The results showed different ground reaction forces across all three conditions while the adaptive mode has shown ground reaction force patterns and intensities comparable to real floor walking.

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Tomelleri, C. et al “Adaptive Locomotor Training on an End-Effector Gait Robot. Evaluation of the Ground Reaction Forces in Different Training Conditions.” IEEE International Conference on Rehabilitation Robotics (ICORR), 2011.

Diese Studie analysierte die Kraftinteraktion zwischen dem Fuss und dem Boden bei natürlichem Gehen auf einem Laufband, Gehen auf ebenem Untergrund mit dem G-EO System und Gehen mit einem endeffektor-basierten robotergestützten Gangtrainer in passivem und adaptativem Betriebsmodus bei 8 gesunden Probanden. Die Ergebnisse liessen unter allen drei Bedingungen verschiedene Bodenreaktionskräfte erkennen, während beim adaptativen Modus ähnliche Kraftmuster und Intensitäten der Bodenreaktion auftraten wie beim natürlichen Gehen.

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Hesse, S. et al “Robot-Assisted Practice of Gait and Stair Climbing in Non-Ambulatory Stroke Patients.” JRRD Volume 49, Number 4, 2012, p. 613–622. (2)

In a randomized controlled clinical trial involving 30 non-ambulatory stroke survivors on the robot-assisted practice of gait and stairs climbing, the functional ambulation ability (FAC score) of the robot-treated group improved significantly more when compared to the control group. Analysis showed that task-specific repetitive robotic approach significantly lead towards independency in the ability to walk and to climb stairs. Because of the higher training intensity, the experimental group patients reached a superior gait and stair climbing ability after the intervention and at the follow up showing long lasting improvements.

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Hesse, S. et al “Robot-Assisted Practice of Gait and Stair Climbing in Non-Ambulatory Stroke Patients.” JRRD Volume 49, Number 4, 2012, p. 613–622

In einer randomisierten, kontrollierten Studie, an der 30 nicht-gehfähige Schlaganfallüberlebende teilnahmen, wurde die robotergestützte Übungsmethode des Gehens und Treppensteigens untersucht. Die funktionelle Gehfähigkeit (FAC-Score) der Gruppe, die eine robotergestützte Behandlung erhielt, erhöhte sich im Vergleich zur Kontrollgruppe signifikant. Die Analyse zeigte, dass ein aufgabenspezifisches, repetitives robotergestütztes Verfahren in signifikant höherem Masse zu selbstständiger Gehfähigkeit und Fähigkeit zum Treppensteigen führte. Aufgrund der höheren Trainingsintensität erzielten die Patienten der Versuchsgruppe nach der Behandlung und in der Nachverfolgung (Follow-Up) eine bessere Gehfähigkeit und Fähigkeit zum Treppensteigen und die Verbesserungen hielten länger an.

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Mehrholz, J. et al “Electromechanical-Assisted Gait training after stroke: a systematic review comparing end effector and exoskeleton devices. J Rehabil Med (2012); 44: 193–199 (2)

In a systematic review, end effector and exo-skeleton approaches were compared with the aim of analyze the effects of different electromechanical gait trainings after stroke. The review was made using the following sources: Cochrane Stroke Group Trials Register, CENTRAL, MEDLINE, EMBASE, CINAHL, AMED, SPORTDiscus, PEDro, COMPENDEX and INSPEC.

18 clinical trials were included involving 885 patients. Significantly higher rates of independent walking in end-effector compared with exoskeleton-based training were shown.

The results suggest that the type of electromechanical-assisted device might influence the outcome of gait rehabilitation after stroke.

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Mehrholz J, Pohl M., “Electromechanical-Assisted Gait training after stroke: a systematic review comparing end effector and exoskeleton devices. J Rehabil Med (2012); 44: 193–199 (2)

In einem systematischen Prüfbericht wurden die endeffektor- und exoskelett-basierten Methoden zur Analyse der Wirksamkeit der verschiedenen elektromechanischen Gangtrainingsverfahren nach einem Schlaganfall verglichen. Der Bericht wurde unter Verwendung folgender Quellen erstellt: Cochrane Stroke Group Trials Register, CENTRAL, MEDLINE, EMBASE, CINAHL, AMED, SPORTDiscus, PEDro, COMPENDEX und INSPEC.

Es wurden 18 Studien, an denen insgesamt 885 Patienten teilnahmen, verglichen. Es wurden signifikant höhere Raten an selbstständiger Gehfähigkeit bei endeffektor-basiertem als bei exoskelett-basiertem Gangtraining beobachtet.

Die Ergebnisse lassen den Schluss zu, dass der Typ des elektromechanisch unterstützten Geräts den Erfolg der Gangrehabilitation nach einem Schlaganfall möglicherweise beeinflusst.

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Sale et al., “Robot-assisted walking training for individuals with Parkinson’s disease: a pilot randomized controlled trial” BMC Neurology (2013)

In a randomized controlled trial investigating the effects of end-effector robotic gait training on 20 individuals with idiopathic Parkinson’s disease, analysis showed a statistically significant improvement in gait index in favor of the experimental group when compared to the control group (T0 versus T1). In particular, the statistical analysis of primary outcome (gait speed) showed statistically significant improvements for the EG as well as for step and stride length. No statistically significant improvements on the CG were found. The simplicity of treatment, the lack of side effects, and the positive results from patient support the recommendation to extend the use of this approach.

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Sale et al., “Robot-assisted walking training for individuals with Parkinson’s disease: a pilot randomized controlled trial” BMC Neurology (2014)

In einer randomisierten kontrollierten Studie, bei der die Auswirkungen eines endeffektor-basierten robotergestützten Gangtrainings auf 20 Patienten mit idiopathischem Morbus Parkinson untersucht wurden, hat die Analyse eine statistisch signifikante Verbesserung des Gangindexes für die Versuchsgruppe gegenüber der Kontrollgruppe ergeben (T0 gegenüber T1). Die statistische Analyse des Primärergebnisses (Ganggeschwindigkeit) ergab statistisch signifikate Verbesserungen für die Versuchsgruppe. Dasselbe gilt für die Schrittlänge. In der Kontrollgruppe waren keine statistisch signifikanten Verbesserungen zu beobachten. Die Einfachheit der Behandlung, das Nichtauftreten von Nebenwirkungen und die positiven Ergebnisse bei den Patienten legen die Empfehlung zu einer Ausweitung des Einsatzes dieser Methode nahe.

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Mehrholz, J. et al “Electromechanical-assisited training for walking after stroke.” Cochrane Database Syst Rev. 2013 Jul 25;7 The Cochrane Library 2013, Issue 7 (2)

This Cochrane Review shoes evidence that physiotherapy in combination with electromechanical robotic assisted gait training is more effective when compared to conventional therapy approach in stroke patients. The review includes 23 randomized controlled clinical trials comparing electromechanical and robotic assisted gait training (end-effector based and exoskeleton) versus conventional approach. The authors of the review focused on the proportion of patients who were able to walk reach independency in walking after the intervention and at follow up. Results have shown significant evidence that stroke patients who receive electromechanical assisted gait training in combination with physiotherapy are more likely to achieve a higher chance of independency in walking when compared to those patients who has received only conventional therapy approach. Positive effects were observed in all patients but those patients who were not able to walk within the first three months after the episode seemed to have the most favorable outcome.

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